A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) hatálya a www.másolofutar.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) elérhető elektronikus áruházon keresztül nyújtott naptárkészítő szolgáltatás tárgyában a jelen ÁSZF-ben meghatározott szolgáltató (a továbbiakban: Szolgáltató) és a Szolgáltató által nyújtott nyomdai és elektronikus kereskedelmi szolgáltatást (a továbbiakban: Szolgáltatás) igénybe vevő ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél, a Szolgáltatóval együtt: Felek) között Magyarország területén létrejövő kereskedelmi ügyletekre (a továbbiakban: Szerződés vagy Szerződések) terjed ki.
A mindenkori hatályos ÁSZF elérhető a https://masolofutar.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek weboldalon. Az Ügyfél a Szolgáltatás igénybevétele (a megrendelése véglegesítése) előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A Szolgáltatások igénybevételével az Ügyfél elfogadja és magára nézve kötelező érvényűnek tekinti a jelen ÁSZF rendelkezéseit.
1077 Budapest, Wesselényi utca 40. pinceszint
1114 Budapest, Villányi út 6. al. 3.
Neve:[Média Center Hungary kft.
Székhelye: 6001 Kecskemét Sosztakovics u. 3. II/6
E-mail címe: info@mediacenter.hu
Telefon: 06 76 575 023
Web: medicenter.hu
II. A vásárlás folyamata (a honlap használata)
A naptárkészítő program használata regisztrációhoz kötött. A Vásárló által létrehozott fiók mely a Vásárló általi megszüntetésig tárolja a Vásárló alábbi személyes adatait, illetve korábbi megrendeléseit.
Vezetéknév és keresztnév
e-mail cím
jelszó
számlázási adatok
telefonszám
Regisztráció
A naptár elkészítése
A Vásárló a regisztráció után tudja elkezdeni a saját egyedi naptár készítését es szerkesztését. Létrehozhat új naptárat vagy már a meglévő naptárait szerkesztheti tovább. A megszerkesztett naptárak elmenthetők vagy törölhetőek. A rossz minőségű képek feltöltéséből adódó hibákért az Eladó nem vállal felelőséget. Az elkészült naptárat a Vevő köteles átnézni és a ellenőrizni. A szerkesztés is és elgépelési hibákért az Eladó felelősséget nem vállal. A Vásárló a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az általa bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha az Ügyfél már a következő oldalra lépett).
III. A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)
Amennyiben az Ügyfél meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az általa megrendelni kívánt Szolgáltatásnak, és hogy az adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendel” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A Weboldalon közölt információk nem minősülnek a Szolgáltató részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén az Ügyfél minősül ajánlattevőnek.
Az Ügyfél a „Megrendel” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és ajánlata – a Szolgáltató általi, a jelen ÁSZF szerinti elfogadása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után. Az Ügyfelet az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ügyfél ajánlatát a jelen ÁSZF szerint 48 órán belül nem igazolja vissza a Szolgáltató, az Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
IV. A rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte, tartalma
Az Ügyfélnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. A rendelések feldolgozása két lépcsőben történik. Az Ügyfél a rendelésről először egy automata visszajelzést kap, ami csak annak tényét rögzíti, hogy megrendelése a honlapon keresztül megérkezett a Szolgáltatóhoz, de ez nem minősül az Ügyfél ajánlata elfogadásának. Amennyiben az Ügyfél észleli, hogy az automata visszaigazoló e-mail értesítés az adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám, stb.), úgy Ön köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – a Szolgáltatóval e-mail útján haladéktalanul közölni. Amennyiben az Ügyfél a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy indokolt felvennie a kapcsolatot a Szolgáltatóval, ellenőrizendő, hogy megrendelése megérkezett-e a Szolgáltató rendszerébe vagy nem lépett-e fel más technikai hiba. Az Ügyfél által rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókjához tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a Szerződés létrejöttét, ami miatti felelősségét a Szolgáltató kizárja.
A Szolgáltató legkésőbb az Ügyfél ajánlatának beérkeztét követő munkanap során egy második e-mail útján visszaigazolja az Ügyfél ajánlatának elfogadását vagy elutasítását.
A Szolgáltató indokolás nélkül jogosult visszautasítani az Ügyfél ajánlatát (pl. ha a megrendelt termék elkészítéséhez az Ügyfél által rendelkezésre bocsátott valamely anyag jogi, erkölcsi, stb. szempontból aggályos). A Szolgáltató az Ügyfél által rendelkezésre bocsátott anyagokat minőségi (fototechnikai, esztétikai, stb.) szempontból nem vizsgálja. A Felek kizárják a Szolgáltató felelősségét az elkészült nyomdai termékkel szembeni, az Ügyfél által szolgáltatott anyagokkal kapcsolatos minőségi vagy bármilyen más kifogás miatt, ezen anyagokért kizárólag az Ügyfél felel.
A Szerződés a Felek között akkor jön létre, amikor a Szolgáltató által küldött, az Ügyfél ajánlatát elfogadó tartalmú visszaigazoló második visszaigazoló e-mail az Ügyfél számára a levelező-rendszerében hozzáférhetővé válik.
Fizetési mód
Az Ügyfél a Szolgáltatás ellenértékét (az elkészült nyomdai termék árát) a termék átvételekor készpénzes vagy online bankkártyás fizetés útján fizetheti ki.
Átvételi mód
Az Ügyfél a megrendelt és kifizetett terméket a Szolgáltató jelen ÁSZF szerinti székhelyén, a Weboldalon feltüntetett nyitvatartási időben tudja átvenni személyesen.
Teljesítési határidő
A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 5 munkanap. Ez a határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést a Szolgáltató a visszaigazoló e-mail útján jelzi.
A Szerződés egyéb tartalmi elemei
V. Elállási jog
Az Európai Parlament és a Tanács 2011. október 25-i 2011/83/EU irányelve 16. cikk c) pontjával összhangban, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés c) pontja értelmében a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállás jogát olyan, nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő. Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül. Fogyasztónak nem minősülő személyek (így a jogi személyek) egyébként sem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal, de a fenti jogszabályhelyek alapján a fogyasztónak minősülő Ügyfelet sem illeti meg az egyedi nyomdai termék előállítására a Szolgáltatóval kötött Szerződéstől való elállás joga.
VI. Jótállás, szavatosság
Jótállás
A Szerződés alapján előállított és értékesített egyedi nyomdai termékek nem tartoznak az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá.
Kellékszavatosság
A Szolgáltató hibás teljesítése esetén az Ügyfél kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Ilyen esetben az Ügyfél - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha az Ügyfél a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére ő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a Szerződéstől is elállhat.
Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban ő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A Szerződés teljesítésétől számított két éves (vállalkozás esetén 1 éves) elévülési határidőn túl az Ügyfél kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
A Szerződés alapján előállított és értékesített egyedi nyomdai termék hibája esetén az Ügyfél – választása szerint – az előzőek szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a Szolgáltató által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék Szolgáltató általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét az Ügyfél kizárólag a Szolgáltatóval szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.
A Szolgáltató kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A Szolgáltatónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Az Ügyfél ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti.
VII. Vegyes rendelkezések
Az online vásárláshoz kapcsolódó fogyasztói jogviták rendezésére igénybe vehető az Európai Bizottság által létrehozott online vitarendezési platform is, amely itt érhető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU.
Budapest, 2020. május 1.