Általános Szerződési Feltételek

 

 

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) hatálya a www.másolofutar.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) elérhető elektronikus áruházon keresztül nyújtott naptárkészítő szolgáltatás tárgyában a jelen ÁSZF-ben meghatározott szolgáltató (a továbbiakban: Szolgáltató) és a Szolgáltató által nyújtott nyomdai és elektronikus kereskedelmi szolgáltatást (a továbbiakban: Szolgáltatás) igénybe vevő ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél, a Szolgáltatóval együtt: Felek) között Magyarország területén létrejövő kereskedelmi ügyletekre (a továbbiakban: Szerződés vagy Szerződések) terjed ki.

 

A mindenkori hatályos ÁSZF elérhető a https://masolofutar.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek weboldalon. Az Ügyfél a Szolgáltatás igénybevétele (a megrendelése véglegesítése) előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A Szolgáltatások igénybevételével az Ügyfél elfogadja és magára nézve kötelező érvényűnek tekinti a jelen ÁSZF rendelkezéseit.

 

  1. I.         A Szolgáltató adatai:

 

  • Neve: MÁSOLÓ FUTÁR Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
  • Rövidített elnevezése: MÁSOLÓ FUTÁR Kft.
  • Székhelye: 1095 Budapest, Soroksári út 48.
  • Telephelyei:         1133 Budapest, Gogol utca 36. fszt.

                          1077 Budapest, Wesselényi utca 40. pinceszint

                          1114 Budapest, Villányi út 6. al. 3.

  • Telefonszáma: +36 1 210-1046
  • Cégjegyzékszáma: 01-09-872826
  • E-mail címe: harermiklos@fenymasolas.co.hu
  • Nyilvántartó bíróság: Fővárosi Törvényszék Cégírósága
  • Adószáma: 13780661-2-43
  • A tárhely-szolgáltató adatai:

       Neve:[Média Center Hungary kft.

       Székhelye: 6001 Kecskemét Sosztakovics u. 3. II/6

       E-mail címe: info@mediacenter.hu

       Telefon: 06 76 575 023

       Web: medicenter.hu

 

II.   A vásárlás folyamata (a honlap használata)

 

A naptárkészítő program használata regisztrációhoz kötött. A Vásárló által létrehozott fiók mely a Vásárló általi megszüntetésig tárolja a Vásárló alábbi személyes adatait, illetve korábbi megrendeléseit.

            Vezetéknév és keresztnév

            e-mail cím

            jelszó

            számlázási adatok

            telefonszám

Regisztráció

 

  1. A Vásárló köteles saját fiókot létrehozni a megrendelés előtt, és jogosult ezt bármikor törölni.
  2. A Vásárló köteles a valós adatoknak megfelelő adatokat közölni, a téves vagy nem valós adatokból származó károkért az eladó nem felelős. Amennyiben felmerül a nem valós adatok lehetősége, az Eladó jogosult megkeresni a Vevőt az adatok egyeztetése céljából. Az adatok valótlansága esetén az Eladó jogosult törölni a Megrendelő regisztrációját és adatait a rendszerből.
  3. A regisztrációval a Vásárló hozzájárul hogy az Eladó az e-mail címére rendszerüzeneteket küldjön.
  4. A Vásárló köteles a saját belépési adatait titokban tartani, az adatok illetéktelen kezekbe kerülésért az Eladó felelősséget nem vállal.
  5. A Vásárló köteles saját adatait naprakészen tartani, ( e-mail cím, telefonszám ) ennek elmulasztásából eredő károkért az Eladó felellőséget nem vállal.
  6. Az eladó vállalja, hogy az adatokat bizalmasan kezeli és csak a megrendeléssel kapcsolatban használja.

 

 A naptár elkészítése

 

A Vásárló a regisztráció után tudja elkezdeni a saját egyedi naptár készítését es szerkesztését. Létrehozhat új naptárat vagy már a meglévő naptárait szerkesztheti tovább. A megszerkesztett naptárak elmenthetők vagy törölhetőek. A rossz minőségű képek feltöltéséből  adódó hibákért az Eladó nem vállal felelőséget.  Az elkészült naptárat a Vevő köteles átnézni és a ellenőrizni. A szerkesztés is és elgépelési hibákért az Eladó felelősséget nem vállal. A Vásárló a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az általa bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha az Ügyfél már a következő oldalra lépett).

III.   A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)

 

Amennyiben az Ügyfél meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az általa megrendelni kívánt Szolgáltatásnak, és hogy az adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendel” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A Weboldalon közölt információk nem minősülnek a Szolgáltató részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén az Ügyfél minősül ajánlattevőnek. 

 

Az Ügyfél a „Megrendel”  gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és ajánlata – a Szolgáltató általi, a jelen ÁSZF szerinti elfogadása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után. Az Ügyfelet az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ügyfél ajánlatát a jelen ÁSZF szerint 48 órán belül nem igazolja vissza a Szolgáltató, az Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttsége alól.

IV.   A rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte, tartalma

 

Az Ügyfélnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. A rendelések feldolgozása két lépcsőben történik. Az Ügyfél a rendelésről először egy automata visszajelzést kap, ami csak annak tényét rögzíti, hogy megrendelése a honlapon keresztül megérkezett a Szolgáltatóhoz, de ez nem minősül az Ügyfél ajánlata elfogadásának. Amennyiben az Ügyfél észleli, hogy az automata visszaigazoló e-mail értesítés az adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám, stb.), úgy Ön köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – a Szolgáltatóval e-mail útján haladéktalanul közölni. Amennyiben az Ügyfél a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy indokolt felvennie a kapcsolatot a Szolgáltatóval, ellenőrizendő, hogy megrendelése megérkezett-e a Szolgáltató rendszerébe vagy nem lépett-e fel más technikai hiba. Az Ügyfél által rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókjához tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a Szerződés létrejöttét, ami miatti felelősségét a Szolgáltató kizárja.

 

A Szolgáltató legkésőbb az Ügyfél ajánlatának beérkeztét követő munkanap során egy második e-mail útján visszaigazolja az Ügyfél ajánlatának elfogadását vagy elutasítását.

 

A Szolgáltató indokolás nélkül jogosult visszautasítani az Ügyfél ajánlatát (pl. ha a megrendelt termék elkészítéséhez az Ügyfél által rendelkezésre bocsátott valamely anyag jogi, erkölcsi, stb. szempontból aggályos). A Szolgáltató az Ügyfél által rendelkezésre bocsátott anyagokat minőségi (fototechnikai, esztétikai, stb.) szempontból nem vizsgálja. A Felek kizárják a Szolgáltató felelősségét az elkészült nyomdai termékkel szembeni, az Ügyfél által szolgáltatott anyagokkal kapcsolatos minőségi vagy bármilyen más kifogás miatt, ezen anyagokért kizárólag az Ügyfél felel.

 

A Szerződés a Felek között akkor jön létre, amikor a Szolgáltató által küldött, az Ügyfél ajánlatát elfogadó tartalmú visszaigazoló második visszaigazoló e-mail az Ügyfél számára a levelező-rendszerében hozzáférhetővé válik.

 

Fizetési mód

 

Az Ügyfél a Szolgáltatás ellenértékét (az elkészült nyomdai termék árát) a termék átvételekor készpénzes vagy online bankkártyás fizetés útján fizetheti ki.

 

Átvételi mód

 

Az Ügyfél a megrendelt és kifizetett terméket a Szolgáltató jelen ÁSZF szerinti székhelyén, a Weboldalon feltüntetett nyitvatartási időben tudja átvenni személyesen.

 

Teljesítési határidő

 

A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 5 munkanap. Ez a határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést a Szolgáltató a visszaigazoló e-mail útján jelzi. 

 

A Szerződés egyéb tartalmi elemei

 

  • A Szolgáltató és az Ügyfél között a Szerződés a weboldal, a megrendelés és visszaigazolás, illetőleg a jelen ÁSZF szerinti tartalommal jön létre. Az ily módon, elektronikus úton megkötött Szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat a Szolgáltató nem iktatja.
  • A szerződéskötés lehetséges nyelve a magyar; a Szolgáltató és az Ügyfél közötti Szerződés csak magyar nyelven jöhet létre.
  • A weboldalon az árak magyar forintban vannak feltüntetve és tartalmazzák az ÁFA-t. Az árakat a Szolgáltató jogosult módosítani. Az árak módosítása nem érinti a már megkötött szerződéseket. Amennyiben a Szolgáltató az árat nyilvánvalóan hibásan tüntette fel, a már megkötött szerződések esetében felajánlja a Szolgáltatás valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában az Ügyfél eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a Szolgáltatást vagy hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést. Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül az általánosan ismert ártól jelentősen eltérő, az Ügyfél által is felismerhetően téves ár (pl. 0 Ft-os ár, vagy a kedvezmény feltüntetett mértékéhez képest téves összeggel csökkentett, hibásan számított kedvezményes ár).
  • Az Ügyfél felel az általa megadott adatok pontosságáért. Az Ügyfél a megrendelésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult az Ügyfél hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő kárát az Ügyfélre hárítani. A Szolgáltató a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért való felelősségét kizárja.
  • A megrendelt, de át nem vett terméket a Szolgáltató legfeljebb a visszaigazolt teljesítési határidő lejártát követő 6 hónapig őrzi, ezt követően a terméket jogosult megsemmisíteni, ami nem eredményezi a Szerződés szerinti ár megfizetése iránti követelésének megszűnését.

 

V.   Elállási jog

 

Az Európai Parlament és a Tanács 2011. október 25-i 2011/83/EU irányelve 16. cikk c) pontjával összhangban, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés c) pontja értelmében a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállás jogát olyan, nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő. Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül. Fogyasztónak nem minősülő személyek (így a jogi személyek) egyébként sem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal, de a fenti jogszabályhelyek alapján a fogyasztónak minősülő Ügyfelet sem illeti meg az egyedi nyomdai termék előállítására a Szolgáltatóval kötött Szerződéstől való elállás joga.

 

VI.   Jótállás, szavatosság

 

Jótállás

 

A Szerződés alapján előállított és értékesített egyedi nyomdai termékek nem tartoznak az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá.

 

Kellékszavatosság

 

A Szolgáltató hibás teljesítése esetén az Ügyfél kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Ilyen esetben az Ügyfél - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

 

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha az Ügyfél a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére ő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a Szerződéstől is elállhat.

 

Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban ő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

 

Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A Szerződés teljesítésétől számított két éves (vállalkozás esetén 1 éves) elévülési határidőn túl az Ügyfél kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

 

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

Termékszavatosság

 

A Szerződés alapján előállított és értékesített egyedi nyomdai termék hibája esetén az Ügyfél – választása szerint – az előzőek szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a Szolgáltató által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék Szolgáltató általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Termékszavatossági igényét az Ügyfél kizárólag a Szolgáltatóval szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.

 

A Szolgáltató kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

 

A Szolgáltatónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Az Ügyfél ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti.

VII.   Vegyes rendelkezések

 

  • A Szolgáltató jogosult a jelen ÁSZF egyoldalú módosítására. A módosítás abban az időpontban lép hatályba, amikor megjelenik a https://masolofutar.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek weboldalon. A Szerződésekre a Megrendelés elküldésekor hatályos ÁSZF rendelkezései az irányadók.

 

  • Az Ügyfél a jelen ÁSZF-ben feltüntetett elérhetőségein (székhely, e-mail, telefon) nyújthat be panaszt a Szolgáltatóhoz. Fogyasztói panasz esetén a Szolgáltató a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései szerint jár el. Fogyasztói jogvita elbírálása érdekében az Ügyfél a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint illetékes járási hivatal [http://jarasinfo.gov.hu]  előtt fogyasztóvédelmi hatósági eljárást, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény szerint illetékes békéltető testület [https://www.bekeltetes.hu] előtt békéltető testületi eljárást vagy bírósági eljárást kezdeményezhet.

 

Az online vásárláshoz kapcsolódó fogyasztói jogviták rendezésére igénybe vehető az Európai Bizottság által létrehozott online vitarendezési platform is, amely itt érhető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU.

 

  • A Szolgáltató és az Ügyfél közötti kapcsolattartás a Szolgáltató jelen ÁSZF-ben megjelölt, illetőleg az Ügyfél megrendelésben megjelölt elektronikus kézbesítési címére küldött elektronikus levél (e-mail) formájában, továbbá a Szolgáltató jelen ÁSZF-ben megjelölt székhelyére, illetőleg az Ügyfél által a megrendelésben megjelölt számlázási címre, postai szolgáltató útján elküldött küldemény formájában történik. A postai küldemény közöltnek minősül, amikor azt a másik fél igazoltan átvette. Amennyiben a küldemény az „átvételt megtagadta” postai értesítéssel érkezik vissza, úgy a nyilatkozatot a sikertelen kézbesítés megkísérlésének napján, „nem kereste”, „elköltözött” vagy „ismeretlen” postai jelzés, vagy bármely más okból történő sikertelen kézbesítés esetén az igazolt feladástól számított 5. (ötödik) napon kézbesítettnek és közöltnek kell tekinteni.

 

  • A Szolgáltatónak nincs a szolgáltatási tevékenységére vonatkozó magatartási kódexe.

 

 

  • A Weboldal teljes tartalma, felépítése, megjelenítése, felületének elrendezése, elemei (szövegek, ábrák, logók, rajzok, képek stb.), a használt grafikai és szoftveres megoldások szerzői jogi védelem alatt álló szerzői művek, amelyek átvétele, felhasználása, többszörözése, másolása, terjesztése, bárminemű továbbadása, azokból származékos mű létrehozása a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül jogsértő.

 

  • A jelen ÁSZF valamely rendelkezésének érvénytelensége nem hat ki az ÁSZF egészére, és ilyen esetben az érvénytelen rendelkezés helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandók.

 

  • A jelen ÁSZF-el, illetőleg a Szerződésekkel kapcsolatos, békés úton nem rendezhető viták elbírására a Felek magyar rendes bíróság kizárólagos joghatóságát kötik ki azzal, hogy az eljárás nyelve a magyar, és az irányadó jog a magyar jog.

 

  •  A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezései, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, valamint a vonatkozó egyéb jogszabályok rendelkezései az irányadók.

 

 

Budapest, 2020. május 1.